Other languages

Karlstad municipality itself does not provide a translation of the website into other languages, the primary language for the website is Swedish.

If you want to access the information in languages other than Swedish, you as a visitor can use external services to translate the content.

An example of such a service is Google Translate from Google. By you as a visitor using such a function, your visit will be tracked by the external party, for example Google.

Google translate Karlstad.se
Hultsbergsskolan

Polisinsats vid Hultsbergsskolan

Under dagen såg elever på Hultsbergsskolan några personer med ett föremål som skulle kunna uppfattas som ett vapen.

Skolan larmade polisen som snabbt var på plats. Både skolan och Hultsbergs förskola valde att hålla barn och elever inne och låsa ytterdörrana. Polisen har inte påträffat något misstänkt och morgondagen kommer att genomföras som vanligt.

Hultsbergsskolan kommer att möta upp eleverna på morgonen för att fånga upp eventuella frågor och funderingar kring det som hänt. Kommunens fältare kommer även att finnas på plats på skolan.

Sidan publicerad: 2024-04-17

Sidan uppdaterad: 2024-04-18

Hittade du det du sökte på sidan?