Other languages

Karlstad municipality itself does not provide a translation of the website into other languages, the primary language for the website is Swedish.

If you want to access the information in languages other than Swedish, you as a visitor can use external services to translate the content.

An example of such a service is Google Translate from Google. By you as a visitor using such a function, your visit will be tracked by the external party, for example Google.

Google translate Karlstad.se
Massor med folk på Stora torget med scen i bakgrunden.

RIX FM Festival kommer till Karlstad i juli

RIX FM Festival kommer till Stora torget i Karlstad den 25 juli med en färgsprakande sommarfest och några av de hetaste artisterna just nu. Festivalen har fri entré och är öppen för alla.

- Vi hoppas på folkfest och att det tillsammans med alla andra evenemang i sommar profilerar Karlstad som en attraktiv evenemangs- och musikstad där det alltid händer mycket, säger Frida Nilsson (C) kommunalråd, Karlstads kommun.

Något för hela familjen

RIX FM Festival som firar 25 år är Sveriges största festivalturné med en bred publik och något för hela familjen. Årets artister och exakta tider offentliggörs senare. Viaplay Group Radio är nationell arrangör och Centrum Karlstad är lokal arrangör.

- Vi är oerhört glada över att välkomna RIX FM Festival till Karlstad denna sommar! Det är en fantastisk möjlighet för alla i vår stad att njuta av livlig musik och ett sprudlande evenemang. Nu längtar vi och ser fram emot att skapa festivalstämning i Karlstad tillsammans, säger Åsa Eriksson, VD, Centrum Karlstad.

Musiksommar i solstaden

Det blir en härlig musikvecka i slutet av juli som förutom RIX FM Festival bjuder på lunchmusik i Stadsträdgården - dessutom kommer Benjamin Ingrosso och Tommy Körberg till Mariebergsskogen. Lägg därtill resten av sommarens alla musikevenemang så som Kajen och spelningar i kvarteret Almen.

- Det är viktigt för Karlstads attraktivitet att det finns ett starkt kultur- och nöjesliv. Det är också ett sätt att visa upp musikstaden Karlstad för nationella arrangörer så att ännu fler vill lägga sina arrangemang här, säger Frida Nilsson.

Sidan publicerad: 2024-04-16

Hittade du det du sökte på sidan?